Evezőgép, evezőpad

Ha elgondolkodott már valaha azon, hogy honnan származik valójában az evezőgép eredeti ötlete, nem nehéz elképzelni, hogy az első evezősök közel sem voltak olyan hatékonyak, mint a mai evezőgépek. Az evezőgép evolúciója megközelítőleg a Kr. E. 4. századból származik Görögországból, ahol fa kereteket használtak a katonai kiképzésben, így a tapasztalatlan evezősök tökéletesíthették technikájukat.

Az első szabadalmaztatott evezőgépet azonban csak 1872-ben hozták létre, amikor W.B. Curtis kitalált egy gépet, amely elősegíti a vízi sportolók testtartását a szárazföldön. A legfontosabb ebben a kialakításban a lendkerék feltalálása volt, amelyet a rotációs energia tárolására ma is használnak az evezőgépekben. Az evezőgép egyedülálló abban, hogy testünk izmainak 85% -át meg tudja célozni annak érdekében, hogy megfelelően teljesítse a teljes mozgást és izomerősítést. A láb, a kar, a hát fő izmainak aktiválódniuk kell, biztosítva a teljes testedzést, amely növeli a test erejét, valamint a szív- és érrendszeri kapacitást.

Jól hallotta: a gép egyszerre foglalja magában a kardiót és az erőépítést. Ha a fenntartható zsírveszteségre törekszik, az evezőgép lehetővé teszi, hogy egy hét alatt többször emelje a pulzusát anélkül, hogy fájna a szíve. Az evezés koncentrikus izommozgást igényel, nem úgy, mint más edzésfajták. Az evezőgép használata egyfajta izomaktiválás, amely feszültséget okoz az izomban, miközben rövidül. Ezzel szemben az excentrikus mozgás alatt meghosszabbodik - például akkor, ha guggolást végez - ami az izomszövet fájdalmához vezet.

Pontosabban, az evezőgép használata egy csapásra megcélozhatja a pocakját és a farizmait. "A hasa először befeszül aztán elernyed miközben használja a gépet, ami ugyanolyan, mintha hatékonyan hajtaná végre a folyamatos felülést. A nők felsőtestükben gyakran gyengébbek - és ez azt jelentheti, hogy ennek következtében rosszabb a testtartásuk. Az evezés - ha helyesen történik, megköveteli, hogy függőlegesen üljön, miközben evez, így javul a testtartás is, tehát a gépnek számos előnye van a nőkre nézve is. Ha úgy gondolja, hogy az evezés túlnyomórészt a felsőtest edzése, akkor téved. 60%-a a lábat edzi és ezen lesz leginkább érezhető a különbség. Csak 20%-a fókuszál a karra, és a test többi része teszi ki a fennmaradó részt.

A futópadhoz és a szobabiciklihez hasonlóan az evezőgép beállításait is módosíthatja, hogy megfeleljen képességeinek. Azt mondják, soha nem lehetünk túl idősek ahhoz, hogy abbahagyjuk a tanulást - és az evezés művészetének elsajátítása is ide tartozik. Van egy sajátos technikája és minél jobban ért hozzá, annál hatékonyabb lesz az evezés, ez pedig nemcsak hasznos, hanem szórakoztató is lesz. Weboldalunk evezőgép kínálatában rengeteg berendezést találhat és olyan márkákat is, mint a Master, a HMS, a Robust, vagy éppen a Tonturi, de ott vannak a Kettler Kadett, valamint NordicTrack gépek is, amik szintén megérdemlik hogy felfigyeljenek rájuk.

Evezőpad

Az evezőpad használatának 9+1 legfontosabb előnye

Az evezőpad, mint edzésprogram az első, és a sokadik használatakor is örömteli és elsöprő lesz. Az evezőpad használata nagyszerű módja az általános egészségi állapot javítására, ráadásul többféleképpen beállítható: minden korosztálynak és erőnlétnek megfelelően. Az evezőpad lényegében olyan edzőberendezés, amely utánozza a hajó evezésének mozgását a vízben.

Evezőpad - Mindenkinek 

Nagyszerű fogyást elősegítő, alakformálásra és izomépítésre is kiváló, valamint az erőnlét növelése érdekében is kiválóan használható. Az evezősök, az evezőpadon több nagy izomcsoportot is megdolgoznak, így a felső és az alsó test fejlődése is egyenes arányban történik. Ami a legfontosabb, hogy egy evezőpad használata felér, egy komolyabb aerob edzéssel. 

1. Evezőpad - Hatékony aerob edzés

Nem számít, hogy férfi vagy nő, fiatal vagy szépkorú használja, az evezőpad jelentősen hozzájárul az általános egészségi állapotához. A rendszeres aerob testmozgás előnyei közé tartozik a fogyás, az erőnlét megnövekedése és az erősebb immunrendszer. Az edzés közben felszabaduló endorfinok szintén javíthatják a hangulatát és az alvás minőségét. Mivel ennyi nagy izomcsoport használatát igényli, az evezőpad hatékony módszer a pulzusszám emelésére és az oxigénbevitel növelésére, a hatékony kardióedzésre. Az evezők állítható ellenállása lehetővé teszi, hogy könnyedén elérje a kívánt pulzus tartományt, valamint vissza is lassítsa a pihenőrészekkel.

2. Evezőpad - Fogyás

Az rendszeres evezőpados edzése segíthet a kalóriák elégetésében. Az izmok tónusosabbá vállnak és fokozhatjuk energiánkat. Az evezőpados edzéssel óránként átlagosan 600 kalóriát égethetünk el. Ez hatékonyabb, mint sok más kondigép használata. Egy szobabiciklivel például kb. 80 percet kell tekernünk, hogy egyenlő legyen, egy 60 perces edzéssel az evezőpadon. Az egészséges, kiegyensúlyozott étrenddel kombinálva, és az evezőpad következetes használatával rövid időn belül elérheti fitnesz céljait. 

3. Evezőpad – Felsőtest edzés

Az evezőpad rendszeres használatával erősödik a hát és váll, javul a testtartás, valamint a hátfájás is csökkenhet. Az evezőpados edzés ugyanakkor rendkívül jótékony hatással van a bicepszre, a lábszárra és a hasizomra. Mivel erősen meg kell tartania az evezőket, erősebb kezeket és csuklókat is eredményez, ami kellemes hozadék mindazok számára, akik kedvelik az olyan tevékenységeket, mint a hegymászás vagy a jóga .

4. Evezőpad - Alsótest edzése

Valójában az evezés rajongói elsősorban az alsó testedzést tartják az igazi evezésnek. A fő lábizmok, a comb felső, elülső részén található izmok, és a farizmok is látványosan változnak, viszonylag rövid idő alatt. 

5. Evezőpad - Alacsony hatású kardióedzés 

Azok számára, akik túlsúlyosak vagy ízületiproblémáik vannak, az intenzív edzések több kockázattal járhatnak, mint előnyökkel. Az evezőpad nagyszerű alternatíva azok számára, akik nem képesek futni, túrázni, sétálni, vagy jógázni. Az evezés mozgása minimális megterhelést jelent az ízületek számára. A sérülések megelőzésére is sokan használják az evezőpadot, hiszen kiválóan alkalmas a térd megerősítésére, és kondicionálására akár műtét után is. A jó evezős testtartás lehetővé teszi, hogy a láb elvégezze a terhelés nagy részét, levéve a hátról a nyomást. 

6. Evezőpad - Fokozott állóképességre

Az evezőpad edzései elsőre kimerítőnek tűnhetnek, de a rendszeres testedzés hosszú távú előnyei növelik az állóképességet és több energiát adnak. Mivel az evezős gyakorlat jó hatással van a szív- és érrendszerre, és az összes fő izomcsoportot is megmozgatja, ezért számos más típusú edzőeszközhöz képest sokkal kedveltebb az evezőpad. Rendszeres használat esetén megnő az állóképesség és fokozza az anyagcserét is. 

7. Evezőpad – Kényelmes használat

A minőségi evezőpadok számos kényelmi funkcióval vannak ellátva, kényelmes ülések és rengeteg fokozat. Az evezőpadokat szívesen használják, az edzőtermekben a profik, és otthoni használatra is nagyon sokan választják az evezőpadot.

8. Evezőpad – Megfizethető és jól kihasználható

Nem kell jelentősen a pénztárcába nyúlni, ha egy alap modellt szeretnénk vásárolni. Érdemes tájékozódni kollégáinktól, és az egyedi igények szerint segítünk kiválasztani a megfelelőt! Weboldalunk evezőgép kínálatában rengeteg berendezést találhat és olyan márkákat is, mint a Master, a HMS, a Robust, vagy éppen a Tonturi, de ott vannak a Kettler Kadett, valamint NordicTrack gépek is, amik szintén megérdemlik, hogy felfigyeljünk rájuk.

9. Evezőpad - Könnyen használható

Az evezőpadon való gyakorlás viszonylag egyszerűen megtanulható, és ideális minden korosztálynak, és még különösebb felkészülést sem igényel. Fontos, hogy a testmozgás során megfelelő evezési technikát alkalmazzon. Ez segít, mind az edzés maximalizálásában, mind a sérülés lehetőségének minimalizálásában. A lábát biztonságosan kell rögzíteni a kengyelben, a lábszárcsontjaival a padlóhoz közel 90 fokos szögben. A legjobb, ha a hát egyenes és máris simán és lágyan evezhetünk. Pillanatok alatt elsajátíthatjuk ezt a mozgásformát!

9+1. Az evezőpad nagyon szórakoztató!

A siker kulcsa egy fitneszterv elkészítése lehet. Mivel az evezés az egész testet átmozgatja, ráadásul viszonylag hamar fokozhatjuk az ellenállást, így az eredmények is gyorsak lehetnek. Azonban mindig jöhet egy-egy hullámvölgy, ilyenkor érdemes a terv szerint haladni és egy kis rábeszélés után, újra beülni az evezőpadba! Azt mondják, soha nem lehetünk túl idősek ahhoz, hogy abbahagyjuk a tanulást - és az evezés művészetének elsajátítása is ide tartozik. Van egy sajátos technikája és minél jobban ért hozzá, annál hatékonyabb lesz az evezés, ez pedig nemcsak hasznos, hanem szórakoztató is lesz. Weboldalunk evezőgép kínálatában rengeteg berendezést találhat és olyan nagymárkákat is, mint a Master, a HMS, a Robust, vagy éppen a Tunturi, de ott vannak a Kettler Kadett, valamint NordicTrack! 

+

27 termék a kategóriában.

Evezőgép, evezőpad

Ha elgondolkodott már valaha azon, hogy honnan származik valójában az evezőgép eredeti ötlete, nem nehéz elképzelni, hogy az első evezősök közel sem voltak olyan hatékonyak, mint a mai evezőgépek. Az evezőgép evolúciója megközelítőleg a Kr. E. 4. századból származik Görögországból, ahol fa kereteket használtak a katonai kiképzésben, így a tapasztalatlan evezősök tökéletesíthették technikájukat.

Az első szabadalmaztatott evezőgépet azonban csak 1872-ben hozták létre, amikor W.B. Curtis kitalált egy gépet, amely elősegíti a vízi sportolók testtartását a szárazföldön. A legfontosabb ebben a kialakításban a lendkerék feltalálása volt, amelyet a rotációs energia tárolására ma is használnak az evezőgépekben. Az evezőgép egyedülálló abban, hogy testünk izmainak 85% -át meg tudja célozni annak érdekében, hogy megfelelően teljesítse a teljes mozgást és izomerősítést. A láb, a kar, a hát fő izmainak aktiválódniuk kell, biztosítva a teljes testedzést, amely növeli a test erejét, valamint a szív- és érrendszeri kapacitást.

Jól hallotta: a gép egyszerre foglalja magában a kardiót és az erőépítést. Ha a fenntartható zsírveszteségre törekszik, az evezőgép lehetővé teszi, hogy egy hét alatt többször emelje a pulzusát anélkül, hogy fájna a szíve. Az evezés koncentrikus izommozgást igényel, nem úgy, mint más edzésfajták. Az evezőgép használata egyfajta izomaktiválás, amely feszültséget okoz az izomban, miközben rövidül. Ezzel szemben az excentrikus mozgás alatt meghosszabbodik - például akkor, ha guggolást végez - ami az izomszövet fájdalmához vezet.

Pontosabban, az evezőgép használata egy csapásra megcélozhatja a pocakját és a farizmait. "A hasa először befeszül aztán elernyed miközben használja a gépet, ami ugyanolyan, mintha hatékonyan hajtaná végre a folyamatos felülést. A nők felsőtestükben gyakran gyengébbek - és ez azt jelentheti, hogy ennek következtében rosszabb a testtartásuk. Az evezés - ha helyesen történik, megköveteli, hogy függőlegesen üljön, miközben evez, így javul a testtartás is, tehát a gépnek számos előnye van a nőkre nézve is. Ha úgy gondolja, hogy az evezés túlnyomórészt a felsőtest edzése, akkor téved. 60%-a a lábat edzi és ezen lesz leginkább érezhető a különbség. Csak 20%-a fókuszál a karra, és a test többi része teszi ki a fennmaradó részt.

A futópadhoz és a szobabiciklihez hasonlóan az evezőgép beállításait is módosíthatja, hogy megfeleljen képességeinek. Azt mondják, soha nem lehetünk túl idősek ahhoz, hogy abbahagyjuk a tanulást - és az evezés művészetének elsajátítása is ide tartozik. Van egy sajátos technikája és minél jobban ért hozzá, annál hatékonyabb lesz az evezés, ez pedig nemcsak hasznos, hanem szórakoztató is lesz. Weboldalunk evezőgép kínálatában rengeteg berendezést találhat és olyan márkákat is, mint a Master, a HMS, a Robust, vagy éppen a Tonturi, de ott vannak a Kettler Kadett, valamint NordicTrack gépek is, amik szintén megérdemlik hogy felfigyeljenek rájuk.

Evezőpad

Az evezőpad használatának 9+1 legfontosabb előnye

Az evezőpad, mint edzésprogram az első, és a sokadik használatakor is örömteli és elsöprő lesz. Az evezőpad használata nagyszerű módja az általános egészségi állapot javítására, ráadásul többféleképpen beállítható: minden korosztálynak és erőnlétnek megfelelően. Az evezőpad lényegében olyan edzőberendezés, amely utánozza a hajó evezésének mozgását a vízben.

Evezőpad - Mindenkinek 

Nagyszerű fogyást elősegítő, alakformálásra és izomépítésre is kiváló, valamint az erőnlét növelése érdekében is kiválóan használható. Az evezősök, az evezőpadon több nagy izomcsoportot is megdolgoznak, így a felső és az alsó test fejlődése is egyenes arányban történik. Ami a legfontosabb, hogy egy evezőpad használata felér, egy komolyabb aerob edzéssel. 

1. Evezőpad - Hatékony aerob edzés

Nem számít, hogy férfi vagy nő, fiatal vagy szépkorú használja, az evezőpad jelentősen hozzájárul az általános egészségi állapotához. A rendszeres aerob testmozgás előnyei közé tartozik a fogyás, az erőnlét megnövekedése és az erősebb immunrendszer. Az edzés közben felszabaduló endorfinok szintén javíthatják a hangulatát és az alvás minőségét. Mivel ennyi nagy izomcsoport használatát igényli, az evezőpad hatékony módszer a pulzusszám emelésére és az oxigénbevitel növelésére, a hatékony kardióedzésre. Az evezők állítható ellenállása lehetővé teszi, hogy könnyedén elérje a kívánt pulzus tartományt, valamint vissza is lassítsa a pihenőrészekkel.

2. Evezőpad - Fogyás

Az rendszeres evezőpados edzése segíthet a kalóriák elégetésében. Az izmok tónusosabbá vállnak és fokozhatjuk energiánkat. Az evezőpados edzéssel óránként átlagosan 600 kalóriát égethetünk el. Ez hatékonyabb, mint sok más kondigép használata. Egy szobabiciklivel például kb. 80 percet kell tekernünk, hogy egyenlő legyen, egy 60 perces edzéssel az evezőpadon. Az egészséges, kiegyensúlyozott étrenddel kombinálva, és az evezőpad következetes használatával rövid időn belül elérheti fitnesz céljait. 

3. Evezőpad – Felsőtest edzés

Az evezőpad rendszeres használatával erősödik a hát és váll, javul a testtartás, valamint a hátfájás is csökkenhet. Az evezőpados edzés ugyanakkor rendkívül jótékony hatással van a bicepszre, a lábszárra és a hasizomra. Mivel erősen meg kell tartania az evezőket, erősebb kezeket és csuklókat is eredményez, ami kellemes hozadék mindazok számára, akik kedvelik az olyan tevékenységeket, mint a hegymászás vagy a jóga .

4. Evezőpad - Alsótest edzése

Valójában az evezés rajongói elsősorban az alsó testedzést tartják az igazi evezésnek. A fő lábizmok, a comb felső, elülső részén található izmok, és a farizmok is látványosan változnak, viszonylag rövid idő alatt. 

5. Evezőpad - Alacsony hatású kardióedzés 

Azok számára, akik túlsúlyosak vagy ízületiproblémáik vannak, az intenzív edzések több kockázattal járhatnak, mint előnyökkel. Az evezőpad nagyszerű alternatíva azok számára, akik nem képesek futni, túrázni, sétálni, vagy jógázni. Az evezés mozgása minimális megterhelést jelent az ízületek számára. A sérülések megelőzésére is sokan használják az evezőpadot, hiszen kiválóan alkalmas a térd megerősítésére, és kondicionálására akár műtét után is. A jó evezős testtartás lehetővé teszi, hogy a láb elvégezze a terhelés nagy részét, levéve a hátról a nyomást. 

6. Evezőpad - Fokozott állóképességre

Az evezőpad edzései elsőre kimerítőnek tűnhetnek, de a rendszeres testedzés hosszú távú előnyei növelik az állóképességet és több energiát adnak. Mivel az evezős gyakorlat jó hatással van a szív- és érrendszerre, és az összes fő izomcsoportot is megmozgatja, ezért számos más típusú edzőeszközhöz képest sokkal kedveltebb az evezőpad. Rendszeres használat esetén megnő az állóképesség és fokozza az anyagcserét is. 

7. Evezőpad – Kényelmes használat

A minőségi evezőpadok számos kényelmi funkcióval vannak ellátva, kényelmes ülések és rengeteg fokozat. Az evezőpadokat szívesen használják, az edzőtermekben a profik, és otthoni használatra is nagyon sokan választják az evezőpadot.

8. Evezőpad – Megfizethető és jól kihasználható

Nem kell jelentősen a pénztárcába nyúlni, ha egy alap modellt szeretnénk vásárolni. Érdemes tájékozódni kollégáinktól, és az egyedi igények szerint segítünk kiválasztani a megfelelőt! Weboldalunk evezőgép kínálatában rengeteg berendezést találhat és olyan márkákat is, mint a Master, a HMS, a Robust, vagy éppen a Tonturi, de ott vannak a Kettler Kadett, valamint NordicTrack gépek is, amik szintén megérdemlik, hogy felfigyeljünk rájuk.

9. Evezőpad - Könnyen használható

Az evezőpadon való gyakorlás viszonylag egyszerűen megtanulható, és ideális minden korosztálynak, és még különösebb felkészülést sem igényel. Fontos, hogy a testmozgás során megfelelő evezési technikát alkalmazzon. Ez segít, mind az edzés maximalizálásában, mind a sérülés lehetőségének minimalizálásában. A lábát biztonságosan kell rögzíteni a kengyelben, a lábszárcsontjaival a padlóhoz közel 90 fokos szögben. A legjobb, ha a hát egyenes és máris simán és lágyan evezhetünk. Pillanatok alatt elsajátíthatjuk ezt a mozgásformát!

9+1. Az evezőpad nagyon szórakoztató!

A siker kulcsa egy fitneszterv elkészítése lehet. Mivel az evezés az egész testet átmozgatja, ráadásul viszonylag hamar fokozhatjuk az ellenállást, így az eredmények is gyorsak lehetnek. Azonban mindig jöhet egy-egy hullámvölgy, ilyenkor érdemes a terv szerint haladni és egy kis rábeszélés után, újra beülni az evezőpadba! Azt mondják, soha nem lehetünk túl idősek ahhoz, hogy abbahagyjuk a tanulást - és az evezés művészetének elsajátítása is ide tartozik. Van egy sajátos technikája és minél jobban ért hozzá, annál hatékonyabb lesz az evezés, ez pedig nemcsak hasznos, hanem szórakoztató is lesz. Weboldalunk evezőgép kínálatában rengeteg berendezést találhat és olyan nagymárkákat is, mint a Master, a HMS, a Robust, vagy éppen a Tunturi, de ott vannak a Kettler Kadett, valamint NordicTrack!