Szabad súlyok vagy gépek?

Szabad súlyok vagy gépek?

Bizonyára mindenkiben felmerül a kérdés, legfőképp azokban, akik először kezdenek el konditerembe járni, hogy mégis melyik lehet a jobb? Inkább szabad súlyos edzést végezzen, vagy a gépeket válassza?

Tovább...
A kockás has tévhitei

A kockás has tévhitei

Nyilvánvalóan a strandszezonra mindenki szeretne lapos, kockás hasat. Az emberek egy része vagy későn kezdi el a formába hozást és nem marad ideje, vagy már rég elkezdte, viszont valamiért mégsem az az eredmény jön, amire ő számítana.

Ha az utóbbiba tartozol, vagy még úgy gondolod, sokat segíthetne, ha most elkezded, akkor íme néhány hasznos tipp, amit érdemes betartani. Nagyon nehéz pontos tanácsokat adni ezzel kapcsolatban, mert mindenki látott már olyan embert, aki szinte mindent megeszik, edzeni is ritkán jár, mégis formás törzsizmai vannak; de olyat is, aki rendszeresen edz, próbál figyelni az étrendjére és mégsem jön össze neki.

Tovább...
A magas fehérjetartalmú étrend hatásai

A magas fehérjetartalmú étrend hatásai

 

Számos kutatás alátámasztja azt a tényt, hogy a fehérje fogyasztás az izmok növekedését segíti elő, sőt mi több fehérje nélkül egyáltalán nem tudjuk izmainkat fejleszteni. Ezen felül több jótékony hatása is van szervezetünkre, melyek mellett nem érdemes elmenni. Nézzük, mik ezek.

Tovább...
Miért fogyasszunk sok vizet?

Miért fogyasszunk sok vizet?

Bizonyára mindannyian tudjuk, hogy elegendő vizet kellene fogyasztanunk ahhoz, hogy szervezetünk optimálisan tudjon működni, de ezt gyakorlatban nagyon sokszor nem sikerül az embereknek végrehajtani.

Testünk több mint 60%-át víz alkotja, és az anyagcsere-folyamatok állandóan zajlanak szervezetünkben, ezért tényleg kiemelkedő szerepben kéne lennie a megfelelő utánpótlásnak, hogy a homeosztázisunk (egyensúlyunk) megmaradjon.

Tovább...
4 tipp, hogyan gyorsítsuk anyagcserénket!

4 tipp, hogyan gyorsítsuk anyagcserénket!

Bizonyára mindenki találkozott már olyan emberrel, aki úgy tűnik, mindent megehet, mégis egész évben jó formában van. Ők azok, akik nem számolják a kalóriákat; nem nézik, hogy mit esznek, mikor esznek. Valljuk be őszintén, irigyek vagyunk rájuk emiatt!

Nos, van egy jó hírem, mi is képesek vagyunk felgyorsítani az anyagcserénket! Ha nem is olyan szintre, mint a fent említett néhány emberé, de ahhoz elengedően, hogy elinduljon a szervezetünk egy jó irányba, ami által egészségesebben, fittebben élhetünk.

Tovább...
Ízületeink védelmében

Ízületeink védelmében

Nyakunkon a jó idő, egyre kevesebb ruhára van szükségünk, így sokan formában szeretnék hozni magukat a nyári időszakra, így belevágnak az edzésbe, illetve a kültéri sportok szerelmeseinek egyre több lehetőségük nyílik a mozgásra. Azonban nem szabad megfeledkezni az ízületeinkről sem, legfőképp azoknak, akiknek alapvetően valamilyen problémájuk van, vagy a hirtelen változás reményében hirtelen nagy terhelésnek teszik ki őket.

Tovább...
A vitaminok szerepe az izomfejlődésben

A vitaminok szerepe az izomfejlődésben

A vitaminok igenis a legelső helyen állnak táplálék-kiegészítők között, mivel elengedhetetlenek az alapvető emberi funkciók normál működésében, így a testünk fejlődésének pozitív irányba való terelésében is. A vitaminok mellé tartoznak az ásványi anyagok és nyomelemek is. Már az elején érdemes megemlíteni, hogy sajnos a zöldségek/gyümölcsök fogyasztása nem nyújt fedezetet a vitaminok elegendő pótlására napjainkban.

Tovább...
A megfelelő szobakerékpár kiválasztása

A megfelelő szobakerékpár kiválasztása

A szobakerékpár tökéletes választás azok számára, akik saját megszokott otthoni környezetükben szeretnének mozogni, de mondjuk nem rendelkeznek nagyobb szabad hellyel, ami mondjuk egy futópadhoz szükséges.

A szobakerékpárral kevésbé terheljük ízületeinket, ínszalagjainkat, gerincünket, ami legfőképp az idősebb korosztály számára lehet előnyös vagy éppen akik nagyobb túlsúllyal rendelkeznek.

Tovább...
Néhány fontos tényező, amit szem előtt kell tartanunk futópad vásárlása előtt.

Néhány fontos tényező, amit szem előtt kell tartanunk futópad vásárlása előtt.

Legelőször fontos kiválasztanunk a két fő kategória közül, hogy számunkra melyik a legmegfelelőbb. Az egyik a mechanikus a másik pedig a motorikus futópad.

Tovább...
Futópadot a lakásba!

Futópadot a lakásba!

Már többször is megírtuk azt a tényt, hogy a futásnak illetve a futópadon végzett edzésnek mennyi pozitív hatása van. Most összeszedünk néhány jó tanácsot azoknak, akik arra az elhatározásra jutottak, hogy beszereznek egy futópadot otthoni használatra.

Tovább...
A lépcsőző gép hatásai szervezetünkre

A lépcsőző gép hatásai szervezetünkre

Be szeretnénk mutatni néhány szóban, hogy a lépcsőző gép használatának milyen előnyei vannak szervezetünkre. Mivel az edzés során a megdolgoztatott izmaink kellő terhelést kapnak, pulzusunk felemelkedik így beindul a kalóriaégetés, felgyorsul az anyagcserénk.

Tovább...
Tipikus hibák, amiket elkerülhetsz a futópadon!

Tipikus hibák, amiket elkerülhetsz a futópadon!

A futópad használatának egyértelműen sokkal több előnye mint hátránya van. Ki lehet vele kerülni az időjárási viszontagságokat, valamint akinek nincs ideje az akár otthonra is beszerezhet egyet. Viszont ha nem tartunk be néhány hasznos tippet, akkor bizony a futópadon is kellemetlen sérülést szerezhetünk.

Tovább...